جشنواره رسانه ای «حبیب» در گیلان برگزار می‌شود
کد خبر: 3930322
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹

جشنواره رسانه ای «حبیب» در گیلان برگزار می‌شود

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه جشنواره رسانه‌ای «حبیب» ویژه تشکل‌های مذهبی در محور‌های مواسات، عید غدیر، محرم و صفر و کرونا برگزار می‌شود، گفت: زمان شرکت در این جشنواره ۸ آبان ماه است.

به گزارش ایکنا از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید مهدوی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان گیلان امروز، 29 مهرماه در نشست با اصحاب رسانه، با اشاره به برگزاری جشنواره رسانه ای «حبیب» در استان، اظهار کرد: جشنواره «حبیب» در راستای تکریم و تجلیل از تشکل‌های مردم نهاد دینی که یکی از پایه‌های مهم فرهنگ سازی مثبت اجتماعی است، برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال با وجود ویروس کرونا و شرایط نامناسب در جامعه مردم بار دیگر ارادت خود را به اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) به خوبی نشان دادند، گفت: در این میان هیئت های مذهبی به عنوان دیرینه ترین سمن های اجتماعی موثر در کشور با محبت به اهل بیت عصمت و طهارت(ع) نقش آفرینی جدی داشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه جشنواره «حبیب» ویژه تشکل‌های مردمی دینی شامل هیئت‌های مذهبی، موسسات و خانه‌های قرآنی و گروه‌های جهادی برگزار خواهد شد، یادآور شد: این گروه ها در چالش‌هایی که در فضای اجتماعی، فرهنگی، معیشتی و بهداشتی جامعه وجود داشت به ویژه در ایام کرونا نقش موثری را ایفا کرده اند.

حجت‌الاسلام مهدوی ادامه داد: این جشنواره با هدف مطرح کردن نام هیئت و تشکل های دینی و نقش کارکرد اجتماعی آنان در جامعه، حفظ ارتباط با هیئت ها و شناسایی و تقدیر از تیم رسانه ای آنها، ایجاد فضای مومنانه و رسانه ای در بین تشکل های مذهبی، تشویق شدن هیئت ها برای توجه به شاخص های هیئت انقلابی، ترغیب هیئت ها به راه اندازی تیم قوی رسانه ای و افزایش کیفیت بازتاب رسانه  ای فعالیت های هیئت های گیلان برای اولین بار در استان گیلان برگزار می شود.

وی علت نامگذاری این جشنواره را ناظر به شخصیت حبیب بن مظاهر و نقش تبلیغی و رسانه‌ای این یار باوفای امام حسین(ع) عنوان کرد و افزود: فراخوان شرکت در این جشنواره از امروز آغاز می شود و تا روز پنجشنبه، 8 آبان ماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: هیئت‌های مذهبی و تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی می‌توانند تولیدات خود در این زمینه را حداکثر تا ۱۵ دقیقه در قالب سی.دی به دبیرخانه جشنواره در اداره کل تبلیغات اسلامی و یا از طریق پیام رسان ها به شماره ۰۹۲۰۲۳۱۷۰۱۱ ارسال کنند.

حجت‌الاسلام مهدوی در پایان محورهای اساسی این جشنواره را شامل مواسات، عید غدیر، محرم و صفر و کرونا عنوان و اضافه کرد: محورهای ارزیابی برای انعکاس میزان حضور و فعالیت جوان و نوجوان، انعکاس محتوا محوری در فرایند هیئت، انعکاس میران ولایت پذیری از سخنان رهبری مبنی بر رعایت دستورالعمل های ستاد مقابله با کرونا، انعکاس مجلس آرایی و فضاسازی بصری، کیفیت کار رسانه ای و همچنین میزان بازخورد آن در سطح رسانه های استان، انعکاس و نقش هیئت ها در فصل اول کرونا و خدمت رسانی به مردم و انعکاس نقش هیئت ها در رزمایش مواسات از شاخص های ارزیابی این جشنواره است.

انتهای پیام
captcha